مخزن مکعبی فلزی

معرفی مخزن مکعبی فلزی

در این قسمت میخواهیم در رابطه با مخزن مکعبی فلزی با شما عزیزان صحبت کنیم پس اگر شما به عنوان یک مصرف کننده نیاز به خرید یک مخزن مکعبی فلزی را دارید این مطلب را تا انتها دنبال نمایید تا بتوانید با استفاده از اطلاعاتی که در این پست در اختیار شما قرار میگذاریم یک خرید منطقی و خوب را تجربه نمایید.

پیش از هر چیر باید بدانید مخازن مکعبی چه نوع منبعی هستند و دارای چه ویژگی میباشند که در این پست به شما عزیزان به طور کامل توضیح خواهیم داد که این مخازن برای چه مصارفی استفاده میشوند.

مخازن مکعبی فلزی با نام های دیگری نیز شناخته میشوند نظیر مخازن کتابی ، مخازن مستطیل شکل و … که بخاطر شکل ظاهری این مخازن این القاب را به آنها تناسب داده اند.

این دسته از مخازن دارای طول ، عرض . ارتفاع میباشند که به راحتی میتوان در اندازه و ظرفیت های این مخازن تغییر بوجود آورد اما تغییر در اندازه ها باید توسط یک فرد با تجربه در این زمینه انجام شود تا مخزن شما با کمترین میزان پرتی و بهترین حالت ساخت طراحی گردد.

تانکر های کتابی هم برای آب و مایعات خوراکی استفاده میشوند و هم برای ذخیره سوخت نظیر گازوییل و نفت مورد استفاده قرار میگرند اما شرط استفاده برای ذخیره آب در این مخازن استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه شده میباشد تا استقامت این مخازن را در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا ببرد اما برای مخازنی که برای ذخیره سوخت میباشد بهتر است از ورق های کربن استیل یا به اصطلاح ورق سیاه استفاده شود تا از ایمنی و استقامت لازم برای نگهداری مواد خطرناکی نظیر س نظیر گازوییل و بنزین برخوردار باشند.

مخزن مکعبی فلزی چیست ؟

اما مخزن مکعب فلزی چیست ؟ و چه کاربردی دارید ؟ در این بخش میخواهیم در رابطه با معرفی این مخزن و کاربرد آن با شما عزیزان صحبت کنیم و بگوییم دلیل ساخت این دسته از مخازن چیست و چرا این دسته از مخازن یعنی مخازن مکعبی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

مخازن مکعب فلزی دارای یکسری مزیت نسبت به سایر مخازن دیگر میباشد اما قبل از هر چیر باید بدانید که مخازن مکعبی به مخازنی گفته میشود که به صورت مکعب یا مستطیل یا با نام دیگر مخازن کتابی نیز شناخته میشوند.این مخازن برای نگهداری سوخت و آب مورد استفاده قرار میگیرند و در ظرفیت های متفاوت و اندازه های متفاوت قابل ساخت و تولید هستند.

اگر از این مخازن برای نگهداری آب استفاده میکنید حتما باید مخزن مورد نظر از ورق های گالوانیزه ساخته شده باشد و اگر برای سوخت نظیر گازوییل از آن استفاده میکنید باید از ورق های سیاه در ساخت آن استفاده شود.ورق های گالوانیزه در برابر خورندگی مقاوم بوده و از زنگ زدگی و پوسیدگی مخزن در برابر آب محافظت میکندولی چون مواد سوختی دارای خورندگی نمیباشند ورق های سیاه گزینه مناسبتری برای ساخت مخازن سوخت هستند.

مزیت اصلی مخازن مکعبی اشغال کردن فضای کمتر نسبت به مخازن استوانه ای میباشد و همچنین این اجازه را به سازنده میدهد که به راحتی در ابعاد این مخزن دست برده و آنرا تغییر بدهد البته یکسری نکات در تغییر اندازه ها لازم میباشد که رعایت شود یکی از این نکات این میباشد که تا جایی که امکان دارد ارتفاع مخازن مکعبی را زیاد نگیریم زیرا این امر موجب فشار داخلی زیاد بر روی جداره های مخزن مکعبی میشود که البته با استفاده از رینگ ها و کمربندها میتوان فشار را تا حد زیادی کمتر کرد ولی بهتر میباشد به دلیل کمتر کردن هزینه مصرف کنندگان تا جایی که امکان دارد از ارتفاع مخازن مکعبی کاهید.

اما یک مزیت مهم دیگر مخازن مکعبی امکان در جا ساختن آنها بدون نیاز به ابزار آلات پیچیده میباشد.بطور مثال در فضاهایی که دارای سقف کوتاه هستند و امکان استفاده از جرثقیل در این مکان ها فراهم نیست میتوان براحتی یک مخزن مکعب شکل با توجه به ابعاد فضای مورد نظر ساخت.همچنین فضاهای زیرپله ها که جزو فضاهای پرت ساختمان ها میباشدگزینه مناسبی برای مخازن مکعبی هستند.