آشنای با انواع مخازن

انواع مخزن فلزی

در این مطلب میخواهیم در رابطه با انواع مخزن فلزی صحبت کنیم.همچنین در رابطه کاربرد این دسته از مخازن صحبت کنیم و به شما راهنمایی های لازم جهت خرید این دسته از محصولات را بدهیم.

پس اگر قصد خرید مخزن فلزی را دارید به شما پیشنهاد میدم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید مخزن فلزی مورد نظر خود را تهیه کنید .

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره ، استعلام قیمت و خرید مخازن فلزی با شماره های زیر در ساعات کاری در تماس باشید.

02133856545 دفتر                                          09124251334 فراهانی

معرفی مخزن فلزی یا همان آهنی ( فولادی )

در ابتدا میخواهیم در رابطه با تانکر فلزی صحبت کنیم .مخازن فلزی از گذشته تا به امروز در صنایع زیادی کاربرد داشته اند و جزو پر مصرف ترین نوع مخزن ها میباشند.

از منبع های فلزی برای ذخیره مواد سوختی نظیر بنزین ، گازوییل ، نفت ، الکل و …. استفاده میگردد.همچنین از این مخزن برایذخیره آّب مصرفی و آشامیدنی نیز استفاده میگردد .

مخازن فلزی دارای اشکال متفاوتی میباشد همچنین این مخازن قابلیت ساخت در هر ظرفیت و اندازه ای را دارا میباشند و علاوه بر آن امکان نصب بوشن به هر سایز و تعدادی را دارا میباشند.

در ساخت مخازن فلزی از ورق های فولادی استفاده میگردد که این ورق ها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و سپس انجام فرآیند جوشکاری بر روی آنها به یکدیگر متصل شده و یک مخزن را تشکیل میدهند.در ساخت یک مخزن فلزی متریال بسیاری استفاده میگردد و نیاز به یک نیروی با تجربه در این زمینه میباشد.

در قسمت پایین یک مخزن فلزی گالوانیزه 30 هزار لیتری جهت ذخیره آب را مشاهده میکنید.

مخزن آب گالوانیزه فراهانی

مزایای مخازن فلزی

در این بخش به بررسی مزایای مخازن فلزی خواهیم پرداخت تا با بررسی این مزایا شما بهترین انتخاب را در خرید خود تجربه نمایید.

در ابتدا باید گفت که مخازن فلزی از گذشته تا به امروز جزو پرمصرف ترین نوع مخازن بوده است وهمچنین تا به امروز توانسته است همچنان در رتبه یک پرمصرف ترین مخازن باقی بماند اما دلیل این محبوبیت چیست  ؟ در ادامه مطلب به مزایای تانکر های فلزی خواهیم پرداخت.

اولین و مهمترین دلیل محبوبیت این مخازن استحکام و عمر بالای این مخازن نسبت به مخازن رقیب میباشد. زیرا در ساخت این مخازن از فولاد استفاده میشود که همین امر موجب عمر بالای این دسته از مخازن شده است.

دومین عامل را میتوان استحکام این مخازن فلزی در شرایط آب و هوایی متفاوت دانست.اگر به نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور نیز سفر کرده باشید متوجه حضور مخازن فلزی در اطراف خود شده اید و این امر نشان از این دارد که از گذشته تا به امروز این مخازن امتحان خود را در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت پس داده است.

سومین دلیلی که باعث محبوبیت این مخازن بین مصرف کنندگان شده است را میتوان قیمت مناسب این دسته از مخازن نسبت به سایر مخازن دانست.البته باید این نکته را هم خدمتتان بگویم که قیمت این مخازن میتواند بسیار متفاوت باشد به طور مثال ممکن است شما یک مخزن 10 هزار لیتری را از یک سازنده به یک قیمت و از سازنده دیگر به یک قیمت دیگر دریافت کنید.

دلیل این تفاوت متریال استفاده شده در ساخت این مخازن میباشد،هر دو سازنده قیمت درست را به شما اعلام میکنند اما با متریال متفاوت به همین دلیل دادن اطلاعات کامل به سازنده در زمان خرید بسیار مهم میباشد.

چهارمین دلیل را میتوان نحوه ساخت این مخازن بیان کرد.ساخت این مخازن به نحوی میباشد که به راحتی میتوان اندازه ها و ابعاد و همچنین لیتراژ این مخازن تغییر ایجاد کرد یعنی شما به راحتی میتوانید این مخازن را در اشکال متفاوت نظیر گرد ، استوانه ، مکعبی ، ذوزنقه ،مخروطی و … سفارش دهید.همچنین امکان ساخت در لیتراژ های سفارشی مانند 13 هزار لیتری یا 22 هزار لیتری نیز فراهم میباشد.

پنجمین دلیلی که باعث میل مصرف کننده به تهیه مخزن فلزی میشود قابلیت ساخت این مخازن در محل مورد نیاز مصرف کننده میباشد که این مورد مختص مخازنی میباشد که امکان حمل مخزن به محل مورد نظر میسر نمیباشد.نکته مورد اهمیت این میباشد که به دلیل افزایش هزینه های جانبی سازنده ، هزینه ساخت یک مخزن فلزی در محل نسبت به ساخت همان مخزن در کارگاه سازنده بیشتر میباشد.

خوشبختانه دلایل بسیاری برای خرید مخازن فلزی نسبت به سایر مخازن میباشد و همین امر نیز موجب محبوبیت این دسته از مخازن شده است اگر بخواهیم در رابطه با این مزایا صحبت کنیم باید یک صفحه کامل را به آن اختصاص بدهیم.در این بخش سعی کردیم مهمترین آنها را برای شما برشماریم در ادامه به اشکال مختلف مخازن فلزی و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

مخزن گالوانیزه فلزی

در این بخش میخواهیم در رابطه با مخزن گالوانیزه فلزی صحبت کنیم پس اگر قصد خرید این نوع مخزن یا تانکر را دارید این قسمت را حتما تا انتها دنبال کنید زیرا در این قسمت میخواهیم به ویژگی ها و کاربرد های مخزن گالوانیزه فلزی در صنایع مختلف بپردازیم همچنین شرح مختصری در رابطه با ساخت این دسته از منبع های فلزی نیز میدهیم.

در ابتدا باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که مخازن گالوانیزه برای ذخیره آب آشامیدنی و مصرفی مورد استفاده قرار میگیرند اما دلیل استفاده از این مخازن برای آب چه میباشد.

مخازن گالوانیزه نسبت به فلزات دیگر خاصیت ضد زنگ بودن در برابر آب را دارا میباشند و همچنین در مقابل آب دارای مقاومت مناسبی هستند که همین امر موجب محبوبیت این مخازن از گذشته تا به امروز میباشد.علاوه بر این مورد مخازن گالوانیزه نسبت به مخازن دیگری که برای آب استفاده میگردند از قیمت مناسبتری برخوردار میباشد همچنین علاوه بر این استحکام  و مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و ضربات را دارد.

ساخت مخزن گالوانیزه همانند سایر مخزن های فلزی میباشد با این تفاوت که در ساخت مخزن گالوانیزه از ورق های گالوانیز شده استفاده میگردد زیرا این ورق ها مقاومت بالایی در برار خوردگی نسبت به فولاد دارند.

اما چرا ورق های گالوانیزه ؟ چه ویژگی هایی باعث شده تا در ساخت مخازن فلزی آب از ورق های گالوانیزه استفاده شود.برخی از مهمترین این ویژگی ها عبارتند از :

هزینه نگهداری تعمیر بسیار پایین میباشد نسبت به سایر ورق ها

هزینه تولید این نوع ورق ها بسیار پایینتر از سایر ورق ها نظیر استیل میباشد.

روش جوشکاری این مخازن بسیار مناسب ، مقاوم و استاندارد میباشد.

فرم دهی و شکل دهی به این ورق ها به راحتی امکانپذیر میباشد.

ظاهر براق و بسیار تمیزی دارند و به راحتی قابل تمیز شدن میباشند.

اینها برخی از مهمترین ویژگی های مخازن فلزی گالوانیزه میباشند که باعث محبوبیت این دسته از مخازن در بین مصرف کنندگان و خریداران شده است.

مخزن فلزی گالوانیزه

جهت مشاهده نمونه کارها و برگه مربوط به مخازن فلزی گالوانیزه بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

مخزن فلزی سوخت یا همان مخزن ورق سیاه

در این قسمت نوبت به مخزن فلزی سوخت یا همان مخزن ورق سیاه میرسد که امروزه یکی از محبوبترین نوع مخازن در بین مصرف کنندگان بشمار میرود و معمولا برای ذخیره مواد سوختی و همچنین صنعتی استفاده میگردد که از گذشته تا به امروز در سرتاسر زمین از ان استفاده میکنند.

دلایل زیادی برای محبوبیت این دسته از مخازن در بین مصرف کنندگان وجود دارد که مهومترین آنها را میتوان استقامت بالای این مخازن و همچنین سهولت در ساخت و مواد اولیه قابل دسترس دانست.

مخازن فلزی سوخت قابل ساخت در اشکال متفاوتی هستند که این نیز یکی از دلایل محبوبیت این مخازن میباشد.بطور مثال این مخازن را در اشکال افقی ، عمودی ، مکعبی ، بیضی ، مخروطی و … میتوان ساخت فقط کافی است تا با یک مخزن ساز با تجربه طرح و اندازه خود را در میان بگذارید تا به راحتی مخزن شما را طراحی و تولید کند.

این مخازن برای ماشین های حمل سوخت نیز استفاده میگردند زیرا دارای استقامت بسیار بالا و همچنین عمر بالایی میباشد از این رو از این مخازن در صنعت حمل ونقل مواد سوختی و صنعتی بسیار استفاده میشود.

مهمترین دلایلی که باعث شده است در مخازن ذخیره سوخت و همچنین حمل مواد سوختی از مخازن فلزی استفاده شود عبارتند از :

1.امکان ساخت در هر شکل و اندازه ای 

2.استقامت و استحکام بسیار بالای این مخازن

3.سازگار با هر نوع محیط و شرایط آب و هوایی

4.هزینه نگهداری بسیار پایین

5.قابل تعمیر و تغییر در ظرفیت و اندازه این مخازن

اینها مهمترین دلایل برای محبوبیت این دسته از مخازن میباشدو همین امر موجب شده است این مخازن از گذشته تا به امروز در کلیه صنایع در سرتاسر کشور عزیز و همچنین کره زمین محبوب باشد.

مخزن فلزی گازوییل تانکرسازی نوین صنعت

جهت مشاهده نمونه کارها و برگه مربوط به مخازن فلزی سوخت بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

مخزن فلزی چرخدار

امروزه با توجه به شرایط کنونی کشور و کمبود آب نیاز به مخازنی که قابلیت جابجایی آب را در یک منطقه داشته باشد زیاد شده است.از اینرو مخازن چرخدار گزینه مناسبی جهت حمل آب از یک نقطه به نقطه دیگر میباشد به همین دلیل این دسته از مخازن در این زمان در بسیاری از مناطق مختلف کشور استفاده میشود و کاربرد بسیار زیادی در صنایع کشاورزی ، دامپروی دارد.

مخازن چرخدار در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند و قابلیت نصب به ماشین های بارکش و تراکتورهای کشاورزی را دارند.ظرفیت ها این مخازن بر اساس نیاز مصرف کننده تعیین میگردد اما رایجترین ظرفیت ها در مخازن چرخدار دو هزار لیتری و 5 هزار لیتری میباشد.ام مخازن چرخدار در ظرفیت های هزار لیتری ، دو هزار لیتری ، سه هزار لیتری ، چهار هزار لیتری ، پنج هزار لیتری ، شش هزار لیتری ، هشت هزار لیتری و 10 هزار لیتری در تانکر سازی فراهانی قابل ساخت و تولید میباشد.

در ساخت این مخازن از ورق های فولادی کربن استیل و گالوانیزه بهره گرفته میشود.اگر برای حمل و جابجایی آب و مایعات خوراکی از این مخازن میخواهید استفاده کنید باید از مخازن گالوانیزه استفاده نمایید و اگر از این مخازن برای حمل مشتقات نفتی مانند گازوییل و بنزین میخواهید استفاده نمایید باید از مخازن با ورق سیاه استفاده نمایید.بدین ترتیب مخازن چرخدار گالوانیزه برای آب میباشد و مخازن چرخدار ورق سیاه برای سوخت و گازوییل.

اما یک مخزن چرخدار از چه اجزایی تشکیل شده است ؟ مخازن چرخدار از اجزایی نظیر مخزن ، شاستی ، فنر ، توپی ،بلبرینگ چرخ ،رینگ و لاستیک و … تشکیل شده اند .برخی از مخازن چرخدار دارای دوچرخ و تک محور میباشندو برخی دیگر دارای چهار چرخ و دو محور میباشد همچنین در ظرفیت های بالا از محور های جفت استفاده میشود.تعیین سایز لاستیک و نوع محورها باید بر اساس ظرفیت مخزن باشد.همچنین یک نکته ای که باید در نظر داشته باشید فرمانپذیر بودن مخزن چرخدار میباشد که این قابلیت فقط در مخازن دو محوره یا چهارچرخ امکانپذیر میباشد.

در صورت نیاز به هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه مخازن چرخدار میتوانید از طریق شماره های تماس قرار داده شده در سایت با ما در ارتباط باشید

 

مخزن ماشینی فلزی

یکی از انواع مخازن فلزی که امروزه بسیار در خیابان ها و بزرگرراه دیده میشود مخازن فلزی ماشینی میباشد که از آن برای حمل و جابجایی سیالات استفاده میگردد و یکی از محبوبترین نوع مخازن فلزی میباشد که بصورت گسترده در صنایع حمل و نقل تمامی کشور ها از جمله کشور عزیز خودمان ایران استفاده میگردد.

این دسته از مخازن فلزی که به آنها مخازن حمل سوخت و مایعات نیز گفته میشود در ظرفیت های مختلف مطابق با نوع ماشین و کشنده ساخته و تولید میشوند.معمولا از این مخازن برای جابجایی سیالاتی نظیر آب ، مایعات سوختی ، مایعات خوراکی ، مایعات صنعتی و … استفاده میشود.سازنده با توجه به نوع سیالی که ماشین یا کشنده قصد حمل و جابجایی آن را دارد باید نسبت به ساخت مخزن بر اساس وضعیت کشنده اقدام نماید.

این مخازن معمولا از ورق های فولادی ساخته میشوند که برای مخازن حمل آب آشامیدنی و مصرفی از ورق های گالوانیزه و برای مخازن حمل مشتقات نفتی از ورق های فولادی کربن استیل ST37 در ساخت آنها استفاده میشود.در برخی از موارد از مخازن استیل نیز برای حمل مایعات خوراکی استفاده میگردد که با توجه با قیمت بالای مخازن استیل امروزه از محبوبیت آنها کاسته شده و این مخازن جای خود را به مخازن گالوانیزه داده اند.

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره ، استعلام قیمت و خرید مخازن ماشینی حمل سیالات با ما در ساعات کاری و روزهای کاری در تماس باشید